Selamat Nemuai:

BERANDAU DITU :

Oct 29, 2009

BiLA RESAH HAdiR tANPA Di UNdANG...

ENTAH..…senja yang terlalu panjang sehingga minda terdetik memujuk jejari meluahkan kegusaran yang menerjah ketenangan hati..lewat senja yang semakin jauh berlalu menagih beribu2 jawapan untuk segala soalan yang masih belum bisa terjawap-sehingga saat ini. Jiwa kian resah menghitung setiap saat dan minit yang berlalu, justeru memaksa kita agar terus menghadapi hari2 yang kian mendatang. Tanpa kita mampu untuk menahan agar SEMALAM itu bisa MASIH MENJADI HARI INI…Hari ‘ESOK’ kita lupakan agar ia bisa hadir seminggu atau sebulan kelak. Terlalu lemahkah aku dengan segala ujian ini…terumbang ambing dikala badai kecil melanda. Arggghhh, mengapa harus aku berfikiran sedemikian di saat2 awal perjalanan ini? Takutkah aku kepada sebuah kegagalan…Egokah aku seandainya akan ada manik2 jernih membasahi kelopak mata seorang Adam seperti aku. Pelbagai andaian yang terlalu drastik untuk dihakimi dikala minda masih bercelaru.
Apapun, aku bahagia di saat jiwa aku seringkali terguris… Keterlukaan yang menjadikan aku semakin tabah menghadapi segala ujian yang bakal diberi Petara nuju aku..(aikkkk..terjaku Iban pulak..sah hilang fokus dah). Sorry… Mana ada kehidupan tanpa pancaroba, tanpa Dugaaan, kan? Sebab tu lah ada istilah “Temuduga”…pasal masa kita pi interviu tu, dia orang belum KOMPOM la nak ambik kita ni keja….tu yang masih LOM jugak keja perintah sampai la sat ni. Ishhh, makin la buat aku sakit jantung biler terkenangkan topik keja perintah nih..Puiii, malas la taip memanjang. Sabor jer….HiDuP dALAM BLuEs aje la jawepnyerr.
Hari yang berlalu (wahhh, jiwang balik), tanpa disedari. Sedar tak sedar, my second dj Junior dah setahun umur dia..Cehh, kiut betul. Cian dia (ERVIN RIQ RICHIE), asyik2 kena buli brader dia…(ERWIN RYANRICH…sat ni dia dah 2 tahun 4 bulan). Tak terasa la pulak…Macam baru semalam je aku bepeluh time menyarungkan cincin perkahwinan, kena pulak time kat atas stage selepas agenda potong kek kawin (konon Pose Istimewa)…abang aku SAKAT aku Kissing bini aku depan khalayak ramai…waiseeh, pandai malu kucing pulak aku time tu, sedangkan masa Date dulu, aku buleeh auto cium pipi bini aku..Hahaha. Tapi seronok la masa bercinta dulu, kena pulak mem aku ‘jek’ konon nya aku ni spesis Romantik. Mau nya tak bangga weeh! Kalau Dr Mahadir kena pujian yang sama pooon, buleeh tersenyum memanjang.***harap2 bini tak baca la Entry ni..:)
Melalut kan Entry aku ni..sekejap bahasa jiwa bangsa, bahasa jiwang2, sekejap bahasa ibunda, speaking London entahapaentah….but to be honest, atleast perasaan gusar gue sudah bisa dilupuskan sedikit demi sedikit. Dulu masa sekolah dulu pooon Cikgu ada bagi petua, kalau takde tempat nak luah perasaan geram/benci/meluat etc…..tulis je kat secebis, dua tiga cebis kertas. Lepas tu kompom reda minda…ada lojik la jugak petua Cikgu aku tu. Mmm, kalau la aku mampu, dah lama dah aku bagi dia Award Cikgu Terbaik Dalam Planet Bumi ni.

To all, God luv U guys. Thanks 4 reading. Glad to share some photos below…

Richie..'times wait for no man'. He is 1 yrs old now..

Ryan....manchal & manja....He call me by name Daddy Yang..Coz he do sayang me a lots, I guess. haha...K la, spesel name that created by my own anak. Bangga la jugak :)

Both enjoying their ice-cream corn, waiseeh, 8pm makai aiskrim? Hebat...(neway, juz RM2.50 X 2 aja bah...No worry bout dat figure.)Photo below??? Yeah, rushing from my Boss function after hundreds of 'koling ober' from Jay & ijau lelayang...Coordinator of radiokitai.com begempuru bbQ on the same nite. Piiih, busy mengalahkan Ketuai Kampung aja aku tok. Haha..siap ngena baju sponsor Johnny Chuat (boss majalah Pegari, Bintulu) We are fren for about almost 7 years..Dat time I was still 'dj muajai mati enggai'(catsFM) when diz friendship began.

Kaban radiokitai.com....from letf (mmm, lupak pulak, coz dia ni adik kepada si baju Grey tu..tengah, 'keranjai manuk'...baju Grey 'mr j.m'...semua nama2 yang pelik boleh dijumpai masa kita forum kat radiokitai.com.

Menu....mmm, 'manuk pansuh' & ikan keli panggang plus...'Ngongot aka miki-maus' (sensored weeh)

This pic was taken at 01.30am....saja bagi effect black & white...macam Family Photo zaman 1973 pulak...haha. From left - dj Daniel, me myself, dj Jimbu, (seated)-ijau lelayang & Jay..Thx la 4 Jay (& famili) for the menu. The nite to remember :) 1.45am i speed steadily..to my home sweat home.

N yesterday......ONE of my fren. Kartunis Iban (Bintulu)...sent me an cartoon artwork...nice touch N make me smile instead. Thanx Brader Liam :)

7 comments:

Andy said...

aduh...tak sangka ku baca habis...:\ sorry lama nda datai kitu....busy lately...oh ya bc fb nuan neh..hehe...i add u already. hohoho

dj M.A said...

thx andy...yap, sama la. life a bit bz lately, jarang ulih ngular :)

Anonymous said...

adui cumil mai putera2 mahkota nyak. nemu mat posing lbh g 1st pic nyak. kihkihkih.

dj M.A said...

haha..teman enggau belaya di rumah nya Cikgu..
Nyadika penawar maya ku 'down' ga..

Anonymous said...

uiks, segan lah dikangau cikgu tok... lg pun cuma menyandar di dinding yg kekosongan jak sebenarnya. hihihi.

dj M.A said...

ok ba...ku kala menyandar mcm d ga suba..taun 94-97..MMM, nice xperienced to me. Now, jumpa enggau x-student, semua dah kacak2 N bajik2 belaka..haha..sayau x serambau. waisehhh.
suba bc KDC..tapi ngai ngambi (alahai)..almaklum,bjiwa rock tok ingatkan nadai ulih la ka bulih gelaran Tokoh Guru.mmmmm, enti enda, Cikgu M.A diatu nih.ahhaiwaii.

Stephen Dass said...

Minta ampun enda nemu jalai aku malam nya, asaika nemu maya siang ari, maya malam tak lain macam jeraya peda mata ... haha!

Sayau amat, ukai ngnah le pangan. Ujung2 makai sup ba Samarindah, nat ke lapar ...

Dua tiga kali musin enda ga temu, nyau tuai mih nya bro?

Sekali agi, aku ngari ka LJ minta ampun to kita samua.
Merekah Fajar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADS: